CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 14, 2010

Kenakalan diri ku

Asalamualaikum

Aku nak kongsi cerita kenakalan aku ni pada korang harap jangan ikut ye....hehehehe
Aku ni dulu nakal,degil dan terjal.Terjal ni kira atas nakal la.Dulu aku ni suka main-main ape yg ada kat sekeliling yg aku nampak hanya lah main,yelah otak tau nak seronok je kan.Pergi sekolah dulu pn main-main.Buku dulu pn 1 buku je,plasing je beg berat tp itu lah buku bm,itu lah buku bi,itu lah buku ape2 jelah.Cikgu mengajar pn aku suka main-main,x tau lah ape nak jd dengan aku ni kan...Dulu sekolah rendah aku akui aku terlampau nakal kesukaan aku ialah main kapur hehehehe...Dengan kapur tu macam-macam leh buat,selalu nya kapur 2 aku wat dengki orang tenyeh kat kerusi orang pastu biar membe duduk x pn patah2 kan mein baling-baling,itu yg best tu sampai ketua kelas kena simpan kapur kat bawah meja kalau tidak cikgu nak mengajar x leh sebab x da kapur hahahahaha.Pernah jugak guru besar berucap cakap kapur cepat habis.Korang bayang kan lah x sampai setengah jam sorang-sorang pergi amik 1 kotak kapur,nakal kan aku ni.lagi 1 dengan kapur ni aku leh wat seni korang caya x?Dulu dgan kapur tu aku wat peluru,buat batu ninsan n macam2 la punya seni kawan-kawan kelas aku sebab yang bg idea nya ialah aku hehehehehe....

Itu cerita dekat sekolah rendah ni dekat sekolah agama pulak.dekat sekolah agama ni aku biasa je.Datang mcm biasa tapi perangai same dengan ape yang berlaku kat sekolah rendah.Buku campur-campur.Itu buku sirah,itu buku tauhid n lain.Aku pn x tau ape nak jd dengan aku ni.Pasal bab suruh aku mengaku aku paling lambat,cikgu dah start nak padam aku baru start tulis tarikh.Sebab apa korang nak tau x?Sebab aku nampak sekor semut kat atas meja dan aku buat main semut 2.perangai ni sama je kat sekolah rendah,sehingakan aku penah balik paling lewat sebab menyalin ape yg cikgu aku tulis kat papan itam.Cikgu pernah jugak ugut macam-macam tp aku selamba je wat x tau,itu lah sifat aku selamba n relex.x yah kecah2 mcm orang lain hahahahahaha.

Itu dekat sekolah lau kat kampung lak aku ni keluarga aku panggil kaki parit,nak tau kenapa??sebab aku ni kaki parit la hehehehe,pantang jumpa parit aku ni.dimana ada air/parit disitu aku akan ada,ha tu perinsip dulu.Sapa je leh lawan cakap aku kalau aku keparit,orang cakap x da ikan dekat situ tp aku cakap ada dia x percaya aku buktikan.sekali naik ikan besa lengan terkejut diorang,sebab mati2 ckap x da ikan.Aku ni lau x sekolah je x yah susah-susah carik kat bandar ke,saiber cafe ke atau mana2 tempat yg orang berpusu-pusu datang.crik je kat parit kompom ada katsitu.Tapi parit ni pantang mak aku dia x suka aku kesitu puas aku ni kena bebel dulu,tapi aku ni degil kan style langga je.selalu aku dulu kena balun dgan mak aku kena mandi kan,kena sental seluruh tubuh ni dengan berus sabut tp aku ni tetap langga je.Puas mak aku takut kan aku ckap parit tu ada tuannya jangan sebarang2 biasalah kampung kan penduduk masa tu x ramai kan,orang kampung pm memang cakap la tempat2 aku pergi semua nya tempat-tempat keras.Tapi nakal nya aku x kisah semua tu aku pergi jugak sehinggakan ada 1 tempat 2 abang aku dengan abang ipar aku pernah nampak harimau putih tengah duduk kat bawah 1 rumpun buluh.kalang kabut abang aku lari x ingat dunia,tp aku leh pergi sorang diri memancing kat situ memang nakal kan aku ni?aku rasa lau korang kawan aku tentu korang x sanggup kan ikut mcm 2?kawan-aku yg kaki parit dulu pn respek kat aku sebab diorang x berani buat mcm aku buat,tapi aku ni bukan nak bangga ke apa sekadar dga cerita aku je la ni...

Naik sek menegah dah kurang sikit i2 semua tapi nakal tetap nakal.lagi-lagi kurang masa tingkatan 4 dan 5 sebab aku dah duk asrama kan.so kenakalan 2 automatik bekurangan tp kurang x banyak 15%je dari 100%nakal tetap nakal sehinga sekarang tp sekarang nakal x sangat dah biasa2 je,kalau datang setannya banyak teruk la nakal nya 2 hehehehehe.hem... aku pn x tau ape yang leh membentuk aku ni...sekian

Akan bersambung dalam (terlahir keinsafan)

0 comments: