CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 3, 2010

-Bingkisan doa ketika aku menghadapi petengkaran dgn si dia-

ya allah....
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya padamu
agar bertambah kekuatan ku
untuk menyintai mu.

ya muhaimin....
jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut padamu
agar tidakterjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

ya robbana...
jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padanya agar
tidak berpaling daripada hatimu.

ya robbal izzati...
jika aku rindu
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalan mu.

yaallah...
jika aku menikmati cinta kekasihmu
janganlah kenikmatan itu melebihi
kenikmatan bermunajad
di sepertiga malam terakhirmu.

ya allah...
jika aku jatuh hati pada kekasihmu
jangan...jangan biarkan aku tertarik dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadamu.

ya allah...
jika kau halal kan aku merindui kekasihmu
jangan biarkan aku melepasi batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu
abadi hanya untuk mu.

ya allah...
seandainya telah engkau ciptakan dia milik ku,terciptanya untuk ku....
satukanlah hatinya dengan hati ku...
titipkanlah kebahgiaan antara kami agar kemesraan itu abadi...
dan ya allah....ya tuhan ku......
yang maha mengasihani...serikanlah kami melayari hidup ini,titipkanlah yang sejahtera dan abadi.....
tetapi yaallah seandainya telah engkau takdirkan dia bukan milikku.....
bawalah ia jauh dari pandangan ku,luputkan lah ia dari ingatanku dan peliharalah aku dari kekecewaan....
serta yaallah yatuhanku yg maha mengerti.
berikanlah aku kekuatan melontar bayangnya jauh ke dada langit hilang bersama senja nan merah,agar aku bisa bahagia walaupun tanpa dengannya....
dan yaallah yang tercinta....
gantikanlah yang telah hilang....
tumbuhkanlah yang telah patah....
walaupun tidak sama dengan dirinya....
yaallah ya tuhanku....
pasrahkanlah aku dengan takdirmu,sesunguhnya apa yang telah engkau takdirkan adalah yang terbaik buat ku....
kerana engkau maha mengerti dan maha mengetahui segala yang terbaik buat hamba mu ini...
yaallah....
cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaan ku di dunia dan akhirat...
dengarlah rintihan hati ini hati hamba yang daif ini,jangan engkau biarkan aku sendiriaan didunia ini mahupun diakhirat...
menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran maka kurniakanlah seseorang pasangan yang beriman supaya aku dan dia bersama-sama dapat membina kesejahteraan hidup kejalan yang engkau redahi dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh...

...amin ya robbal alamin...

0 comments: